Film
Give me some rope, tie me to a dream... i samo par preporuka filmova
Nisam sasvim sigurna koliko pratite filmski svet, ali, mi
smo totalno u njemu. Već godinama.
U ovom, a i u narednim postovima, pisaćemo o filmovima.
Pripremite se, jer će to biti poduže liste, tematske priče, iskazi osećanja,
reference, zanimljive činjenice. Naše tople i iskrene izjave ljubavi neobičnim
likovima, dobrim scenarijima, kinematografiji koja nam raznosi pamet, sjajnoj režiji i svim neobičnim stvarima koje
smo primetili.
Samo par dovoljnih stvari koje bi vas zainteresovale i
pomogle u odabiru naslova za sumorno veče radnog dana, jer svaki dan je radni
dan :)
FRANCES HA
comedy/drama
director: Noah Baumbach
director of photography: Sam Levy
Pre svega.
Noah Baumbach is a god. Noah Baumbach made me feel
things.
Verovatno većina vas ne zna ko je on, a oni koji su
upoznati sa tim, znaju o čemu pričam.
Noah je pisac, režiser i stvaralac nezavisnih filmova.
Rođen je u Bruklinu i sin je filmskih kritičara.
Njegovi prvi filmovi (tj prvi koje možda znate) su The Squid and
the Whale i Margot at the
Wedding, ali generalno prvi koji sam ja pogledala je Greenberg.
Greenberg je tada bio nešto sveže, duhovito i neuobičajeno.
Ono što već i sami možete zaključiti je da Noah ima svoju
grupu glumaca i saradnika koji mu odgovaraju, i nemojte da vas čudi što se oni
ponavljaju. Ali to ne znači da su svi filmovi isti. Ono što im je zajedničko
jeste da su dosta dobro napisani, duhoviti, ispunjeni neverovatnim brojem
detalja i , ono najbitnije, podstiču duboka osećanja (osim ako niste kamen.
Onda odmah obustavite čitanje ovog posta. Ustvari celog bloga).
Noah uspeva na savršen način da predstavi kulturu današnjeg
vremena, kroz sve detalje i situacije.
Frances Ha predstavlja sve ono što nam se dešava i što
osećamo. Istraživajući sebe u suludom svetu, u sred svoje finansijske krize i
ličnih problema nakon studija, sve što Frances želi jeste da postane realna osoba,
a Noah je to uspeo da pokaže dirljivo I iskreno.
"I'm not messy, I'm busy."
Director/co-writer Baumbach shot
the movie in black and white to 'boil it down to its barest bones' and create
an immediate "history" and "a kind of instant nostalgia.'
Na tako realan način, Noah prikazuje sve probleme i brige
života, bez obzira da li je to adolescencija i borba sa razvodom roditelja,
pokušaj produžetka detinjstva sa koračenjem u svet odraslih ili kriza srednjih
godina & co gde dolazimo do još jednog njegovog filma….
"The only people who can afford to be artists in New York are rich."
____________________________________________________________________________
WHILE WE’RE YOUNG
comedy/drama
director, writter: Noah Baumbach
director of photography: Sam Levy
Čujte, ne znam da li sam ijedan film gledala koji kulturu
današnjeg sveta, a pre svega New Yorka, prikazuje bolje od ovog filma i to do
najsitnijih detalja. I ako bih da budem iskrena, a bih, kao i uvek, toliko sam
obuzeta scenografijom, kostimografijom i portretima ličnosti ovog filma da sam
zaboravila sve ostalo.
Josh i Cornelia su onaj moderan matori par koji današnji
adolescenti sa svojim modernim mišljenjima i stavovima žele da budu "kad porastu". I mislim
da bi ih problemi koji oni imaju u ovom filmu mogli ošamariti onako pošteno,
ako uđu u dublju priču o tome. A ako ćemo da se okrenemo ka Jamie i Darby … pa
Jamie i Darbi su mladi par koji žive sa cimerkom, kokoškama i mačkom, prave svoj
sladoled, nose šešire i voze bicikle, prave žurke na ulici, učestvuju u
sumljivim ceremonijama, skupljaju ploče, gledaju filmove na VHSu i bolesno su
spontani. Ne mogu da ih nazovem hipicima nit hipsterima jer je ovo dostiglo
dosta viši nivo od toga. Level 568278. Trebalo
bi vam novo pretenciozno ime za tu skupinu ljudi ako volite da lejbelujete.
Ne bih svima preporučila ovaj film, čisto da se odbranim,
ali definitivno podstiče na razmišljanje dok čekamo novi Baumbachov film
MISTRESS AMERICA
comedy/drama
director: Noah Baumbach
director of photography: Sam Levy
“She lived exactly how a young woman should live who wants to spend her youth well. She did everything and nothing.”
Jedva čekamo
____________________________________________________________________________
OBVIOUS CHILD
director/screenplay: Gillian Robespierre
cinematography: Chris Teague
"You're dizzy because you played Russian roulette with your vagina."
Snimljen za 18 dana, zabavan, nekad i bolesno duhovit,
sveže moderno prikazuje užasne realnosti života šljampave i brbljive stand-up
komičarke, sa ludim roditeljima i još luđim prijateljima, koja voli mnogo da
filozofira i preuveličava (kao i mi), da pleše kao pomahnitala (kao i mi), da
stuče flašu vina sama u stanu kad je skenjana i pozove koga ne bi trebalo (kao
i mi), da se zavlači u kutije i spava na poslu (khhhmmm) i ovaj… da. Nazvali su
ga abortion rom-com. Prepravimo to u odrastanje-uz-čudnu-situaciju rom-com
Sarkastični realizam. Iskrene emocije. Divni kadrovi.
Ovo je prvi film Gillian Robespierre, i s obzirom koliko
je rasturila temom koja je sasvim neuobičajena za realno prikazivanje na filmu,
jedva čekamo da vidimo šta još ima da ponudi.
____________________________________________________________________________
ABOUT ALEX
director/writter: Jesse Zwick
director of photography: Andre Lascaris
Alex: [arriving home from the hospital] ... Don't tell me we're having a party in honor of my suicide.
Ben: Attempted suicide. Jeez, if it were a suicide, we'd both be wearing suits.
Pa, ta rečenica vam je upravo sumirala film. Ali to nije
sve.
‘How important are your friends in this increasingly isolated world?
Whether you experienced college or high school, or were
close with your neighborhood friends, this movie will without a doubt hit home
for you. It was interesting how the friends had achieved varied levels of
societal & romantic success, yet fell right back into the rhythm of their
group identities like only a summer had passed. This will be a familiar feeling
to everyone.’
Jedan od reviewista na imdb-u vam je sve objasnio, tako
da ja ne moram.
Aubre Plaza (Parks
and Recreation) Max Greenfield (New
Girl), Jason Ritter (Parenthood)
kao najbolja postava sa Tribeca Film Festivala od te godine, spojili su se kao
već spomenuti prijatelji u filmu, uopšte nisu awkward kroz ceo film i čudne
situacije, haha, naravno da jesu, nisu ni duhoviti, osim što jesu, i film je
sjajan i nostalgičan.
____________________________________________________________________________
LIFE PARTNERS
Director: Susanna Fogel
Writers: Susanna Fogel, Joni Lefkowitz
“Oh my god, why is every lesbian named Jen?”
Jedna sasvim neuobičajena rom-com priča. Bez lažnog
srećnog kraja, bez klišea.
Centralna grupa drugarica u filmu je gej, i fokus nije na
njihovoj seksualnosti (i nećete mnogo dobiti te priče osim nekolicinu duhovitih
opaski , i, ono što mi se posebno dopalo, par situacija u odnosima sa kojima svako
može da se poistoveti bez obzira kog seksualnog opredeljenja bio)
… dakle fokus filma je na parove tj partnere, a onaj
najbitniji “životni partneri” su dve drugarice. I podsetio me na Ghost
World, jer njih dve, dok sređuju svoje živote, udaljavaju se jedna od
druge, onako tužno, neželjeno i nezaobilazno, gde pritom jedna od njih odbija
da se uklopi u stereotipe ovog sveta, a druga im vrlo rado širi ruke.
Bez obzira kojoj grupi od ove dve pripadate, naći ćete
opravadanje za sebe, ali nemojte tražiti opravdanje da ga ne pogledate sa
svojom drugaricom koju dugo niste videli.
the struggle is real |
I još nešto, za sve fanove OC-a, Adam Brody glumi odraslu
verziju Seth Cohena :D
____________________________________________________________________________
LIKE SUNDAY LIKE RAIN
director/writer: Frank Whaley
stars: Leighton Meester, Julian Shatkin, Billie Joe Armstrong (jeste, frontmen
green day-a), Debra Messing
"Life is a series of colossal mistakes."
Tako nežno i divno kao što mu i naslov zvuči, tako ćete
doživeti ovaj film. Melanholičan, o tipično neobičnom prijateljstvu.
Klinac, wunderkind, je jedan izvandredan lik, citiraćete
ga danima. Zato što je upravu. Previše je upravu za svoje godine. I jeste, ima
dadilju, i ne, nije mu potrebna (verujte mi, da se desi smak sveta ovog
momenta, i on ostane sasvim sam, sjajno bi se snašao).
Sad bih ovde mogla da kažem kako je on potrebniji njoj, a
možda i nije i obojima im je potreban prijatelj i ostali klišei, al više nisam
sigurna, jer je ovo do krajnjih granica diskutabilo.
"You have a gift. You have an obligation to take care of it."
Ova priča ima romantičan pristup, prilično je odrasla, i
sadržaj dijaloga je domišljat i iznenađujuć. I nikome se ne žuri, nema nekog
velikog obrta, ali film prosto traži da ga volite.
I sad bih vam rekla “trk u videoradnju”, ali na žalost
one više ne postoje, pa skinite torent odmah. Pogotovu ako je kišovita nedelja.
Al prvo pristavite sebi čaj.
0 comments