kako se desilo da prestaneš da kupuješ šminku, jelena?

Početkom leta, pakovala sam stvari za novi lepi, veliki stan u koji sam se selila iz svog malog kutija-like stana, i jedna od prvih dilema bila je, jao, pa gde ću svu svoju šminku (i knjige, ali avaj, manja dilema, imam police pa ću se snaći) divnu, gde će to da stane.

I, dok sam se selila, pakovala i preračunavala, šta gde, koliko i kako i u koju kutiju, shvatila sam da ni 3 velike, lepe, metalne kutije neće biti dovoljne za moju šminku. Jebote, imam 67 karmina(tačan broj at the time), 55 i preko, lakova za nokte, i nebrojano senki i ajlajnera i propratne opreme. Pro-ratne opreme, jer ovo sve što sam imala u tom trenutku, više su bile količine za ratničku boju, nego žensku šminku.

Moram da premotam priču malo unazad. Naime, svaki put kad sam u proteklih godinu i po dana kupovala šminku, bilo je isključivo terapeutski. Naime, imam loš dan i pare u novčaniku, pravac DM, Lili ili Jasmin(ili Cipelići, u Milanovcu moje omiljeno mesto) i kupim lak, karmin, ili i lak i karmin. Kad nemam šta da čitam, onda umesto toga kupim knjigu, ali lak je bio poklon sebi svaki put kad ne pojedem čokoladu. I da sam manje jela čokoladu 2014. godine, ja bih imala oko 400 lakova, jer je cena tu negde. Ma, i više. 

Znam da sve žene to manje-više rade, kad žele da se ili časte ili usreće, ali brate, ja sam preterala.

I onda, u procesu seldibe u junu, ja sam rekla, e Jelena, dosta više. Uloži te pare, bačene pare u +10 nijansi koral narandžaste u nešto pametno, štedi ili jedi u restoranu.


Šta sam uradila? 

Ništa, popisala svu šminku, uredno složila šta ZAISTA koristim(3 korpice sa podeljenim sektorima, nokti, lice, ratna boja) i ostalo pripremila za drugarice koje daleko racionalnije od mene vole sve pa i šminku, jelte. 

Za godinu i po dana, mog hoardovanja, samo ću napomenuti neke podudarnosti. 
Ne nosim mnogo crveni karmin - osam ruževa.
Jednom u 2 meseca stavim tamni karmin - četiri komada.
Nikad nisam nosila plavu senku - četiri olovke tri senke.

I sa statistikom, dosta. 

Od juna meseca, uštedela sam toliko da sada svaki dan komotno mogu da jedem u svom omiljenom restoranu iako to ne radim, naravno, mogu da kupim svaku knjigu koju poželim, mogu da uđem i kupim kaiš iako nisam planirala, nemam više naviku da impulsivno kupim pet lakova u Liliju jer su 99rsd, pa da se osećam srećnije. Zašto? Pa naravno da zato što, ukoliko namažem nokte u koral narandžastu novim lakom, svet NEĆE da izgleda bolje samo zato što meni sijaju korali sa noktiju, niti će imati niti je ikada imalo smisla slikati šezdeset peti selfi noktiju za instagram, niti ću ja biti išta zadovoljnija. 

Zato cut the crap, imate i više nego dovoljno lakova, karmina, senki. Višak poklonite racionalnijim od vas, i preusmerite sredstva na smislenije stvari. To što hoardujete šminku, pernice, gumice za kosu, listove papira, neće vas učiniti ništa manjim ''stručnjakom'' na tom polju, nego rad na tome. Nemam ambicije da budem šminker, niti sam ikada imala, ali stvari su se desile. 

Nadam se da ću u budućnosti, ipak, preusmeriti sredstva na više štampe, manje na više karmina. Osim ako ne budem morala da poljubim papir kad budem slala pisma.

Što više niko ne šalje pisma?

You Might Also Like

1 comments

  1. E, jel mi kontaš da se ne sećam kad sam poslednji put kupila nešto od šminke il lakova.
    Obustavila sam sve eksece jer mi prosto više nisu zanimljivi. Mislim da je sve kulminiralo onim paketom iz amerike sa onom sephora mega ultra giga svime, i sad sam prosto u fazonu "jbt ja to neću moći da unesem u avion", kao ni gomile drugih stvari.
    Naravno, budimo realni, postoji i dalje kozmetika koju bih rado posedovala, al morala bih gadno da skrenem da bih dala 5000 za karmin il lak za nokte, al opet, čemu to?

    I sve što je nekad bilo zanimljivo oko tih stvari više nije. Mene prosto mrzi da se eksperimentišem sa šminkom kao što sam to nekad radila. A začudo, u poslednjih par meseci me njih 20 minimalno pitalo dal i dalje šminkam za keš jer im trebam. Ne znam, valjda ljudi odrastu. To mi je kao ono kad smo bile metalike. Nekim ljudima je to faza i prerastu, a neki i dalje nastave sa tim odvratnim srednja škola načinom razmišljanja il postanu youtube tutorijal ljudi.

    Al što se tiče kupovinom pod emocijama. Samo ću reći Ben and Jerry's

    "svet NEĆE da izgleda bolje samo zato što meni sijaju korali sa noktiju" istina, neće, al sa druge strane ako će tvoja sreća da košta 99 dinara ______________________ (popuniti) :)

    ReplyDelete